Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

System łożysk kulkowych

news

Rozwój łożysk kulkowych był efektem pracy grupy Garrett Motorsports na potrzeby serii turbosprężarek stosowanych w wyścigach, gdzie otrzymano rdzeń z systemem łożysk kulkowych. 

Budowa rdzenia łozyska kulkowego / ball bearing

Rdzeń jest oparty na bazie pojedynczej tulei składającej się z zestawu łożysk kulkowych o skośnej konstrukcji na obu krańcach, podczas gdy tradycyjny system ułożyskowania składa się z łożysk ślizgowych oraz łożyska oporowego.

Reakcja turbo

Prowadzenie pojazdu z turbosprężarką na łożyskach kulkowych cechuje:

  •  ponadprzeciętne osiągi oraz

  • natychmiastową odpowiedź silnika na żądanie kierowcy.

Turbosprężarki Garrett na łożyskach kulkowych osiągają:

  • żądane prędkości obrotowe o 15% szybciej niż ich odpowiedniki na łożyskach ślizgowych,

  • poprawę osiągów w przyspieszeniu 0-100km/h, poprzez znacznie usprawnioną reakcję turbosprężarki.

Doświadczeni użytkownicy turbosprężarek na łożyskach kulkowych Garrett porównują te osiągi do użytkowania wolnossącego silnika o dużej pojemności.

Zredukowany przepływ oleju

  • Konstrukcja łożyska kulkowego zmniejsza wymogi ilościowe oleju koniecznego do zapewnienia właściwych parametrów smarowania.

  • Mniejsza ilość oleju redukuje również ryzyko wystąpienia wycieków przez układ uszczelnienia.

  • System łożysk kulkowych jest dużo bardziej odporny na marginalne warunki smarowania i ogranicza możliwość awarii turbosprężarki w wyniku zimnego rozruchu.

Wpływ na trwałosć układu wirującego turbosprężarki

System łożysk kulkowych znacząco wpływa na poprawę dynamiki i trwałości układu wirującego:

  • cechuje się lepszymi właściwościami tłumienia drgań wałka oraz

  • lepszą kontrolą luzów układu wirującego.

Zwiększając jego niezawodność zarówno w codziennej jeździe jak i w warunkach wyczynowych. Dodatkowo, skośny kształt krańcowych łożysk kulkowych eliminuje konieczność stosowania łożyska oporowego, który jest wrażliwym punktem w systemie łożyskowania turbosprężarki.