Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Jak działa upust spalin?

Upust spalin (Wastegate) to po prostu zawór “zwrotny” turbiny. Działa poprzez skierowanie pewnej części gazów spalinowych obok, zamiast przez turbinę. Ogranicza to ilość energii dostarczonej do turbiny ograniczając tym samym prędkość turbosprężarki i obniżając poziom doładowania.

    Zawór ten może być “wewnętrzny” lub “zewnętrzny”. Wewnętrzny jest zintegrowany z korpusem turbiny i sterowany za pomocą zamontowanego na turbosprężarce aktuatora odpowiadającego na zmieniający się poziom doładowania.
    Zewnętrzny jest całkowicie oddzielony od turbosprężarki i składa się z zaworu i aktuatora.
    W każdym przypadku aktuator jest kalibrowany przez wewnętrzną sprężynę, która otwiera zawór przy ustawionym wcześniej poziomie doładowania (lub elektronicznie za pomocą elektronicznego czujnika poziomu doładowania) i spaliny są kierowane bypassem.