Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Jak duże luzy może mieć wirnik łożyskowany kulkowo?

Turbosprężarki Garrett budowane w pełni na łożyskach kulkowych są zaprojektowane w ten sposób, że oprócz luzu występującego fabrycznie w samym łożysku dodatkowo jest luz między pierścieniem łożyska a korpusem umożliwiający hydrodynamiczne smarowanie. Smarowanie hydrodynamiczne wykorzystuje brak ściśliwości płynu (w tym wypadku oleju). Wypełniając przestrzeń wokół obudowy łożyska zapewnia smarowanie obracających się części. Kiedy turbo jest nowe, albo krótko używane olej może swobodnie spływać i wtedy obracające się części mogą mieć większe luzy w kierunku poprzecznym niż przy łożyskach ślizgowych. To jest normalna sytuacja. Dopóki wirnik obraca się swobodnie i jego części nie dotykają korpusu urządzenie będzie działało prawidłowo.