Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Co to jest pełzające doładowanie?

Z sytuacją taka mamy do czynienia, kiedy poziom doładowania wzrasta ponad wcześniej ustawiony maksymalny. Powodem jest za mały przepływ spalin przez w pełni otwarty zawór upustu. Na przykład jeśli maksymalny poziom doładowania jest ustawiony na 12psi i gwałtownie przejdziemy na pełne doładowanie to w krótkim czasie zaobserwujemy 12 albo 13psi. Jednocześnie obroty cały czas wzrastają zwiększając doładowanie ponad ustawiony wcześniej poziom.
Jest to zwłaszcza widoczne przy wyższych obrotach gdzie przez zawór upustowy musi przepłynąć więcej spalin. Są dwie metody zapobiegania temu zjawisku. Pierwsza to skorygować otwór wewnętrznego (zintegrowanego) zaworu upustu spalin tak, żeby był w stanie przepuścić więcej spalin. Druga metoda to montaż zewnętrznego upustu spalin.