Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Turbosprężarki do motosportu - Seria G Garrett Advancing Motion

news

Wraz z rokiem 2018, znana wszystkim pasjonatom motoryzacji jak również osobom związanym z szeroko rozumianym „tuningiem” firma Garrett wprowadza na rynek nową serię turbosprężarek dedykowanych do motosportu oraz modyfikacji silników.

Turbosprężarki do motosportu - Seria G Garrett Advancing Motion

Inne oblicze produktów Performance

Seria „G” o której mowa to zupełnie nowy projekt, niezwiązany ze znanymi od lat na rynku seriami GT, GTX I i II generacji. Inżynierowie Garretta postanowili zastosować zasadę „czystej kartki”, zbudowali urządzenie od podstaw. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań na etapie projektowania, udało się zmniejszyć gabaryty turbo, nie tracąc a wręcz zyskując na wydajności. Każdy kto przeprowadzał modyfikację związaną ze zmianą turbosprężarki wie jak istotnym problemem bywa ilość miejsca w komorze sinika. Zaprojektowany jednoczęściowy korpus środkowy ze zintegrowaną płytą tylną zwiększa trwałość i bezpieczeństwo produktu eliminując miejsca powstawania potencjalnych awarii. Zastosowane cztery duże porty wodne ułatwiają proces instalacji oraz zwiększają efektywność chłodzenia. Zaprojektowanie krótszego wkładu łożysk pozwoliło na użycie podwójnych pierścieni uszczelniających po obu stronach układu wirującego, co zmniejsza prawdopodobieństwo wycieków oleju. Nowością jest zastosowanie zintegrowanego restryktora oleju 1 mm/4AN dzięki któremu można zapewnić właściwe ciśnienie w komorze olejowej.
 

Charakterystyka techniczna

Do budowy produktów z serii „G” wykorzystano materiały bardzo wysokiej jakości. Jednym z nich jest superstop Mar-M, którego użyto do budowy koła turbiny. Pozwala on na pracę w temperaturach sięgających 1050 ° C, a nadana nowa aerodynamika koła zdecydowanie zwiększa przepływ spalin jak również poprawia czas reakcji. Przy projektowaniu koła kompresji zastosowano najnowsze rozwiązania inżynieryjne z zakresu obliczeń przepływów CFD (Computational Fluid Dynamics) dzięki czemu uzyskano nawet o 30% większe przepływy powietrza w przypadku koła o podstawie 67 mm.
Do dyspozycji klientów oddano różne rodzaje korpusów turbosprężarki, wykonane ze stali nierdzewnej odpornej na wysokie temperatury (1050 °C). Dostępne są zarówno w wersji z flanszą T25 wyposażaną w wewnętrzny wastegate jak i uniwersalne podłączenie v-band do zastosowania zewnętrznego zaworu.
Natomiast Korpusy kompresora mają przygotowane porty pod nowy czujnik prędkości koła kompresji, który pozwala określić idealne warunki pracy turbosprężarki. Nowe czujniki charakteryzują się łatwością montażu bez konieczności ustalania długości, tak jak to miało miejsce w poprzednich wersjach.
 

Możliwości i osiągi

Turbosprężarki G-series będą dostępne w dwóch wersjach uwzględniających rozmiar koła kompresji: G25-550 i G25-660. Podzespoły dedykowane są jednostkom o pojemności silników od 1.4L do 3.0L i pozawalają wygenerować odpowiednio 550 hp oraz 660 hp. Dokładne dane techniczne znajdziemy w katalogu Polskiego dystrybutora firmy MotoRemo: www.performancebyturbo.com
Dzięki dostępności zarówno w standardowej jak i odwrotnej rotacji są idealnym rozwiązaniem w montażu zarówno pojedynczych jak i podwójnych wersji (np. silniki widlaste).


 MotoRemo Performance