Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Awaria turbosprężarki w pojeździe DAF z silnikiem Paccar MX340

news

MotoRemo – Autoryzowany Dystrybutor i Serwis BorgWarner, zgodnie z zaleceniami producenta informuje, aby nie stosować zamiennie turbosprężarek o numerach 1387 988 0030 oraz 1387 988 0066. Zasada ta dotyczy także stosowanych rdzeni w tych turbosprężarkach, odpowiednio o numerach 1387 710 0003 i 1387 710 0500.

awariaDAF 1Każda ze wspomnianych turbosprężarek dedykowana jest do innego rodzaju silnika DAF.

awariaDAF 2

Różnica w kołach kompresji

Stosowanie turbosprężarki 1387 988 0030 i rdzenia 1387 710 0003 w silniku o mocy 340kW, ze względu na występowanie wyższych prędkości obrotowych, wiąże się z ryzykiem awarii spowodowanej przedwczesnym zmęczeniem materiału koła kompresji. Dedykowana do tego rodzaju pojazd jest turbosprężarka o numerze 1387 988 0066 oraz rdzeń 1387 710 0500 posiadające tytanowe koło kompresji frezowane z jednego kawałka metalu, co znacznie podnosi jego wytrzymałość zmęczeniową.

awariaDAF 3 1. Tytanowe koło kompresji

 

Przykład awarii

Awaria turbosprężarki spowodowana zamontowaniem rdzenia 1387 710 0003 (z kołem aluminiowym) w turbosprężarce 1387 988 0066, do której przeznaczone są rdzenie 1387 710 0500 (z kołem tytanowym). Zastosowanie takiej turbosprężarki w pojeździe DAF z silnikiem 340kW (460hp) doprowadziło do przedwczesnego zmęczenia materiału koła kompresji i w konsekwencji awarię turbosprężarki.

 

 awariaDAF 4 2. Zniszczone koło kompresji w wyniku zmęczenia materiału.

Wizualna weryfikacja zastosowanego koła kompresji jest bardzo trudna, dlatego zakupu bądź naprawy takich turbosprężarek należy dokonywać u zaufanego dostawcy, aby mieć pewność zastosowania właściwych materiałów.